לא חושב שיש מישהו בישראל שלא שמע על אמזון במיוחד לאור השמועות לאחרונה כי היא מתכוונת להיכנס לישראל ולפעול בה כזירת מסחר.
תוכלו למצוא באמזון בין היתר המון מוצרים זולים ולפעמים החיסכון משמעותי מאוד בהשוואה לאותם המוצרים הנמכרים בארץ.
תחת תוכנית אמזון גלובל הענקית האמריקאית מוכרת מגוון עצום של מוצרים איכותיים כמעט לכל המדינות בעולם, בתוספת שירות ואחריות מהטובים שיש!
במדריך הקנייה באמזון שלפניכם תוכלו לקבל מידע רב בין היתר על איך לקנות באמזון, קופונים ומבצעים, משלוחים, אחריות ושירות, ועוד…
קצת על אמזון...
אמזון (Amazon) היא חברת מסחר אלקטרוני אמריקנית מהגדולות בעולם וספקית שירותי ענן. החברה נוסדה ב1994 בסיאטל, ובראשית דרכה הייתה מוכרת ספרים ברשת. בהמשך הדרך התחילה למכור גם מוצרים נוספים, בין היתר: מוצרי אלקטרוניקה, סרטים, אופנה ועוד, וכיום כמעט אין מוצר שלא נמכר אצלה.
אמזון היא חנות גלובלית, שיש לה מספר אתרים נפרדים למדינות שונות בין היתר: ארה"ב, בריטניה, גרמניה, צרפת, ספרד, איטליה ועוד.
תוכלו לקנות באתר בין היתר מוצרים הנמכרים על ידי אמזון עצמה או ממוכרים וחנויות אשר נפרדים מאמזון.
היתרונות של אמזון
- שירות לקוחות ואחריות מצויינים ומהטובים שיש!
- תחת תוכנית אמזון גלובל תקבלו מחיר סופי של המוצר, ומס קנייה/מע"מ/מכס/עמלות שחרור –כולם משולמים מראש
- אספקת משלוחים מהירה ומעולה לישראל
- מגוון עצום של מוצרים במחירים זולים מישראל ובאיכות מעולה
- מבצעים רבים במיוחד בחגים, בלאק פריידי וכו'
- מוכרת מותגים עולמיים בין היתר: Sony, Dell Samsung, LG, Philips, Logitech, Canon, Nike, Adidas, Asics, New Balance ועוד רשימה בלתי נגמרת כמעט…
תוכן עניינים
- אמזון גלובל – Amazon Global
- אז איך נרשמים?
- איך קונים באמזון?
- אני רוצה להזמין מוצר, מה לעשות?
- אמזון PRIME
- איך יודעים ע"י מי המוצר נמכר ונשלח?
- איך מזמינים באמזון?
- באיזה מטבע כדאי לי לשלם?
- משלוחים
- אי הגעה לתקרת הפטור ממע"מ (עד 75$)
- פיצול חבילות
- אמצעי תשלום באמזון
- המשך הזמנה
- מוצרים נשלחים/לא נשלחים לישראל
- קופונים
- ביטול הזמנה
- אחריות
- החזרות
- שירות לקוחות ויצירת קשר של אמזון
- חברות השילוח – יצירת קשר ומעקב משלוחים
מתחילים...
אמזון גלובל - Amazon Global
תוכנית אמזון גלובל מאפשרת משלוחים בינלאומיים לרוב המדינות בעולם. תחת התוכנית תקבלו את מחיר המוצר הסופי כולל את עלות המשלוח, ושקלול המיסים (מע"מ/מס קנייה/מכס/עמלות שחרור וכו') במדינת היעד אוטומטית.
קרה ואמזון גבתה מכם מיסים גבוהים משהיה צריך – היא תחזיר לכם את הכסף העודף שגבתה מכם בתוך 60 יום אוטומטית.
במקרים נדירים בהם לא יוחזר לכם הכסף – תידרש פנייה לשירות הלקוחות ומיד יוחזר לכם כל מה שמגיע לכם.
אז איך נרשמים?
כנסו לאמזון ובתפריט הניווט למעלה מצד ימין העבירו את העכבר מעל "Account&Lists" ולאחר מכן לחצו על "Start Here" כדי לעבור לדף ההרשמה.
שימו לב כי לא תצטרכו לפתוח חשבון חדש בכל אחד מאתרי האמזון השונים, ברגע שפותחים חשבון אמזון אחד הוא תקף לכל האתרים השונים.
מלאו את הפרטים הנדרשים ולחצו על "Create your Amazon account" לאישור ההרשמה, ולאחר מכן יהיה עליכם לאשר את החשבון במייל.
זהו נרשמתם! אתם מוכנים להתחיל לקנות!
איך קונים באמזון?
ראשית, מומלץ להוסיף מספר פרטים אשר יקלו וישפרו את חווית הקנייה שלכם באתר בין היתר: הוספת כתובתכם, כרטיס האשראי ועוד.
אמזון אתר מאובטח מאוד לכן אין צורך לחשוש ממילוי פרטי כרטיס האשראי בחשבון שלכם.
למילוי הפרטים יש כמה יתרונות בולטים, בין היתר: קבלת המחיר הסופי כולל מיסים עמלות ומשלוח בדף המוצר, תשלום על המוצר במהירות (מבלי להוסיף כל הזמנה את פרטי האשראי) ועוד.
כדי למלא פרטים אלו ונוספים – היכנסו לפרופיל המשתמש שלכם באתר ע"י לחיצה על דף "Your Account" בתפריט הניווט.
תפריט הניווט
תוכלו להבחין בשורת החיפוש הנמצאת בתפריט הניווט דרכה תוכלו לחפש מוצרים/מותגים/מילות מפתח וכו'.
תוכלו למצוא מוצרים בקטגוריות מסויימות על ידי לחיצה על "Deparments". לכל קטגורייה יפתח מימין תתי הקטגוריות שהיא מכילה.
אני רוצה להזמין מוצר, מה לעשות?
חפשו את המוצר שאתם מעוניינים בו דרך שורת החיפוש או כנסו ללינק ישיר אליו.
משמאל תוכלו לראות את סרגל הסינון בו ניתן בין היתר לסנן את המוצרים על פי: משלוח לישראל (לא מומלץ – לפעמים מפספסים מוצרים שכן נשלחים בגלל באג), אמזון PRIME, כוכבים, מאפיינים, מותג, מצב המוצר, קטגוריות מסויימות ועוד.
אמזון PRIME
אמזון פריים הוא מנוי בתשלום, שלקוחותיו נהנים בין היתר מהוזלות בשילוח, משלוחים מהירים יותר, מבצעים מיוחדים ועוד שלל הטבות.
תוכלו לראות כאן עוד פרטים על מנוי הפריים ומה הוא מציע, ובנוסף תוכלו לקבל גם 30 יום ניסיון בחינם. בהרבה מקרים לאחר שתבטלו את המנוי של החודש חינם אתם עשויים לקבל הצעה מאמזון לחודש חינם נוסף.
*שימו לב כי חלק מההטבות שהמנוי מציע הן רק למדינות בהן הוא פועל.
מנוי הפריים באמזון בריטניה מקנה עבור ישראלים הוזלות משמעותיות בשילוח, כך שלהיות מנוי פריים בבריטניה בהחלט שווה במיוחד עבורינו.
*שימו לב כי מנוי אמזון פריים בספרד ובאיטליה רלוונטי רק לתושבי המדינות בלבד.
בחלק מהמוצרים תוכלו לראות בסמוך למחיר/שם המוצר את כיתוב ה"PRIME" מה שאומר לרוב כי מוצרים אלה נמכרים ונשלחים על ידי אמזון או נשלחים על ידי מחסניה ("Fulfilled by Amazon") ונמכרים על ידי מוכר/חנות אחרים. מומלץ לרוב לבחור מוצרים עם כיתוב זה בלבד.
לחצו על המוצר שאתם מעוניינים להזמין.
בהמשך למטה תוכלו לראות עוד פרטים מורחבים על המוצר, בין היתר: שאלות ותשובות על המוצר, ביקורות וציונים (חשוב מאוד לבדוק!), מפרט טכני ועוד.
איך יודעים ע"י מי המוצר נמכר ונשלח?
תוכלו לקנות מוצרים הנמכרים ונשלחים על ידי אמזון, רק נשלחים על ידה או נמכרים ונשלחים על ידי חנויות או מוכרים. איך תדעו לזהות?
- המוצר נשלח ונמכר על ידי אמזון עצמה – האופצייה הטובה ביותר.
2. המוצר נמכר על ידי מוכר/חנות ונשלח דרך מחסני אמזון.
3. המוצר נשלח ונמכר על ידי מוכר/חנות. אופצייה זו לרוב פחות מומלצת לבחירה מסיבות בין היתר של אחריות, אי קבלת מחיר סופי של המוצר, אי זיכוי של אמזון על מע"מ אירופאי/אמריקאי ועוד.
איך מזמינים באמזון?
להוספת המוצר לעגלת הקניות לחצו מימין על "Add to Cart".
לאחר מכן לחצו בדף שנפתח על "Cart" או על אייקון העגלה בתפריט הניווט כדי להגיע לעגלת הקניות שלכם.
באיזה מטבע כדאי לי לשלם?
כשקונים באינטרנט מומלץ לרוב לשלם במטבע המקומי של האתר. לדוגמא אם אתם קונים באמזון ארה"ב כדאי לשלם בדולר, אמזון בריטניה – בפאונד, אמזון אירופה – ביורו וכו'. למה?
לרוב יחס ההמרה למטבע אחר מהמטבע המקומי באתרי הקניות ברשת – גבוה יותר מהיחס למטבע המקומי, וכך יוצא שאנו משלמים יותר על המוצרים. מומלץ לבדוק את שער ההמרה של חברת כרטיס האשראי/חשבון הפייפאל בו אתם משתמשים לתשלום – שנע בדר"כ בין 2.3%-3%.
שער ההמרה/עמלות המרה של חברות אשראי שונות: לאומי קארד, ישראכרט, ויזה כאל.
באמזון שער ההמרה לשקל גבוה מאוד, לכן בחרו תמיד במטבע המקומי (כאמור אמזון ארה"ב-דולר, בריטי-פאונד וכו').
תוכלו לבחור באיזה מטבע אתם מעוניינים לשלם בדף האישור הסופי לפני הזמנה.
משלוחים
באמזון תוכלו לרוב לבחור בין כמה אופציות שילוח:
משלוח רגיל (Standard): לרוב משלוח דרך חברת I-PARCEL (חברת בת של UPS), והוא הזול ביותר.
יש לציין כי אמזון ארה"ב התחילו לשלוח לאחרונה גם דרך חברה הנקראית GEODIS ובארץ המשלוח לרוב נשלח ע"י BOXIT.
משלוח מהיר (Priority/Expedited): לרוב משלוח דרך DHL/UPS/FEDEX/I-PARCEL, שעלויותיו יקרות יותר מהמשלוח הרגיל. שימו לב כי יש גם הבדלי מחירים וזמנים משוערים שונים בין משלוח EXPEDITED לPRIORITY.
יש לציין כי כל סוגי המשלוחים באמזון מגיעים לרוב עם שליח עד הבית.
לדעתי מומלץ לבחור במשלוח הרגיל והזול ביותר ובהרבה מקרים המשלוח מגיע לפני הזמן המשוער.
תוכלו לראות איזה אופציות ניתן לבחור והזמן המשוער לקבלת המשלוח בכל אחת מהן לאחר שתבחרו בכתובתכם בדף התשלום או בדף האישור הסופי לפני הזמנה.
אי הגעה לתקרת הפטור ממע"מ של עד 75$
במידה וקניתם בסכום הזמנה כולל של פחות מ-75$, שימו לב שאתם לא מתקרבים ממש לסכום זה – שלא ייקרה מצב שתתנו למכס אפשרות לגבות מכם מע"מ ועמלות נוספות.
במוצרים הנמכרים או נשלחים על ידי מחסניה (כיתוב "PRIME") – ניתן לראות בדף המוצר ובדף האישור הסופי לפני הזמנה האם עברתם את תקרת הפטור, ואת עלויות המיסים המשוערות שעליכם לשלם. כך בעצם תדעו האם להוריד את סכום ההזמנה למתחת מ-75$ כדי לחסוך את המע"מ.
במידה והמוצר נשלח ונמכר על ידי חנות או מוכר – במידה וקרובים ממש מומלץ לשלם בדולר (במידה והמטבע המקומי הוא דולר כמו באמזון ארה"ב) או לקחת מרווח "ביטחון" במידה ומשלמים במטבע מקומי אחר – שלא ייקרה מצב שבו שער המטבע ישתנה בעת הבדיקה במכס ותצטרכו לשלם מע"מ ועמלות בגלל שחרגתם מתקרת הפטור בקצת.
פיצול חבילות
במידה ואתם רוצים להזמין מוצרים שונים שהסכום הכולל שלהם מעל 75$ – מומלץ לפצל את החבילות כאשר לאחר הפיצול הסכום של כל אחת מהחבילות יהיה פחות מ-75$ (תקרת הפטור ממע"מ) – ובכך להימנע מתשלום מע"מ ועמלות נוספות.
שימו לב כי על פי רשות המיסים: "שתי חבילות או יותר שישלחו מאותו ספק לאותו לקוח בהפרש של עד 72 שעות ייחשבו כמשלוח אחד שפוצל, ומסי היבוא יחושבו לפי ערכם הכולל של כל הטובין ביחד". מומלץ לחכות 72 שעות לפחות בין הזמנת חבילה לחבילה הבאה מאותו אתר/חנות/ספק כדי למנוע תסריט שבו תשלמו מיסים על כל החבילות ביחד. גם אם לעיתים המשלוח אינו נתפס במכס – אין לדעת מה יהיה וחבל שתשלמו סתם.
אמצעי תשלום באמזון
באמזון תוכלו לשלם רק עם כרטיס האשראי שלכם, ולא תוכלו לשלם בפייפאל. אין סיבה לדאוג מכך שאין אופציה של פייפאל באמזון, האתר מאובטח ואמין מאוד והרבה מאוד אנשים ברחבי העולם קונים בו באופן קבוע.
המשך הזמנה
להמשך ההזמנה לחצו מימין על "Proceed to checkout".
בחרו/הוסיפו את כתובתכם ולחצו על "Deliver to this adress".
בדף שנפתח תוכלו לראות ולבחור את אופציות השילוח. שימו לב כי תוכלו לשנות מאוחר יותר את הבחירה בדף האישור הסופי לפני הזמנה.
למעבר לדף התשלום לחצו על "Continue".
תתבקשו להוסיף את כרטיס האשראי (במידה והוספתם כבר בהגדרות הפרופיל קודם, פשוט בחרו בו).
למעבר לדף האישור הסופי לחצו על "Continue".
תגיעו לדף האישור הסופי לפני הזמנה בו תוכלו בין היתר לשנות את אופציית השילוח, לבחור במטבע ועוד. כאמור מומלץ לשלם במטבע המקומי.
לאישור ההזמנה לחצו על "Place your order", ובכך סיימתם את תהליך ההזמנה!
מוצרים נשלחים/לא נשלחים לישראל
חלק מהמוצרים באמזון אינם נשלחים לישראל, תוכלו לזהות מוצר כזה כשתראו בפרטי המוצר את הכיתוב הבא:
שימו לב כי מידי פעם בגלל באג במערכת של אמזון – גם מוצרים שרשומים כלא נשלחים לישראל – כן נשלחים!
לכן כל פעם כשתתקלו במוצר שאתם מעוניינים לקנות ורשום כלא נשלח – הוסיפו אותו לעגלה, המשיכו לדף התשלום ("Checkout") ובחרו את כתובתכם למשלוח. אם תוכלו להמשיך לאחר מכן בתהליך ההזמנה ולא קיבלתם הודעת שגיאה שהמוצר אינו נשלח לישראל, זה אומר שהמוצר בעצם כן נשלח ואתם יכולים לרכוש אותו בצורה רגילה.
קופונים
באמזון כמו בכל אתר קניות ברשת כמעט יש אפשרות להשתמש בקופונים. רוב הקופונים מתפרסמים בדף הקופונים של אמזון. לאחר שבחרתם קופון לחצו על "Clip Coupon" והקופון יישמר אצלכם בחשבון.
כנסו אל דף המוצר והוסיפו את המוצר לעגלת הקניות שלכם. תוכלו לראות כי הקופון שמור אצלכם בחשבון.
המשיכו הלאה לדף התשלום ושימו לב כי אתם מסמנים את השימוש בקופון.
תוכלו גם להוסיף את הקופון לחשבונכם ע"י לחיצה על הקופון בדף המוצר עצמו.
שימו לב כי בחלק מהקופונים רק חברי פריים ("PRIME") יוכלו להשתמש. הקופונים הם בעלי זמן מוגבל ומשתנים מידי פעם, לכן אם ראיתם משהו שווה – מומלץ להזמין לפני שייגמר.
תוכלו להשתמש בקופון אחד לכל משתמש ובמידה ותחזירו מוצר שהזמנתם דרך קופון, ההנחה עלולה להתבטל לפי מדיניות אמזון. תוכלו למצוא עוד פרטים נוספים על מדיניות הקופונים בדף הקופונים שבאמזון.
ביטול הזמנה
במידה ואתם רוצים לבטל את ההזמנה שהזמנתם זה עתה – תוכלו לבטל אותה דרך דף ההזמנות שלכם (Your Orders). כל עוד ההזמנה לא נשלחה תוכלו לבטל אותה, אך במידה ונשלחה לא תוכלו כבר לבטל אותה.
אחריות
אחריות אמזון היא בין הטובות שיש באתרי הקניות ברשת אם לא הכי טובה בהן.
מומלץ להזמין מוצרים שנמכרים ונשלחים על ידי אמזון – "Dispatched/Ships from and sold by Amazon" או לפחות נשלחים על ידי מחסני אמזון –"Sold by X and fulfilled by Amazon" (אך לרוב גם במיקרה זה האחריות היא על המוכר/חנות לכן צריך לברר לפני מי אחראי ומה האחריות כוללת) אחרת – מימוש האחריות עלול להפוך לבעייתי ומסובך למימוש.
לרוב באמזון ארה"ב תקבלו שנה אחריות ובאמזון אירופה שנתיים אלא אם כן רשום לכם אחרת.
תמיד מומלץ לבדוק בדף המוצר מה משך האחריות, מי נותן את האחריות ומה היא כוללת בתוכה. אם אינכם מצליחים להבין בידיוק מה האחריות כוללת, כדאי ליצור קשר עם נציג של אמזון בצ'אט ולשאול אותו על האחריות למניעת אי הבנה ובעיות עתידיות.
תהליך מימוש האחריות יתבצע מול אמזון או מול היצרן של המוצר. דבר זה תלוי בין היתר בסוג המוצר, ע"י מי הוא נמכר ומה האחריות כוללת.
לרוב כאשר תזמינו מוצר שנמכר/נשלח ע"י אמזון – היא תיקח על עצמה בחודש הראשון את מימוש האחריות ולאחר מכן המימוש יהיה מול היצרן של המוצר. בכל מיקרה – במידה והיצרן לא יתן לכם מענה מספק וראוי, תוכלו ליצור קשר עם אמזון להמשך הטיפול בבעיה.
לרוב תוכלו לשלם על אחריות משודרגת לתקופת זמן נוספת – אך בידקו אם משתלם לכם בכלל לעשות זאת. זכרו ששליחת המוצר לחו"ל כחלק ממימוש האחריות תדרוש מכם זמן, ולפעמים גם התעסקות די מעצבנת מה שמתברר לפעמים כאופציה לא כדאית בכלל.
החזרות
לרוב באמזון תוכלו להחזיר מוצרים עד 30 יום מרגע קבלתם אלא אם כן נאמר לכם אחרת, ובדרך כלל עלות ההחזרה מכוסה במידה וישנה סיבה מוצדקת להחזרת המוצר כמו מוצר פגום וכו'.
במידה והסיבה אינה מוצדקת לפי מדיניות אמזון (לא מרוצים מהמוצר לדוגמא) עלויות ההחזרה יהיו עליכם בדרך כלל, אבל הכל תלוי במיקרה ובנציג איתו אתם מדברים.
שירות לקוחות ויצירת קשר של אמזון
שירות הלקוחות של אמזון הוא מהמשובחים והטובים ביותר שקיימים היום באתרי הקניות ברשת. כל בעיה/תקלה/שאלה אמזון תענה לכם בצורה הטובה והמהירה ביותר ותעשה כל שביכולתה כדי שתצאו שבעי רצון. שירות הלקוחות המצויין שלה מעיד על כמה אכפת וחשוב לאמזון מהלקוחות שלה ועל כמה היא אמינה.
תוכלו ליצור קשר עם אמזון דרך לחיצה על "Amazon Assitant" בתחתית האתר.
לחצו למטה על "contact us"
תגיעו לדף בו תוכלו לראות את המוצר/ים שהזמנתם (במידה ויש) ואת הסטטוס שלהם. כדי ליצור איתם קשר, בחרו את הסיבה שבגללה פניתם אליהם. תוכלו ליצור איתם קשר בצ'אט/אימייל וכו'.
חברות השילוח - יצירת קשר ומעקב משלוחים
לאחר שהמשלוח נשלח, תקבלו עדכון על כך במייל בצירוף מס' המעקב של המשלוח. תוכלו ליצור קשר ולעקוב אחר המשלוח שלכם באתר של חברת השילוח דרכה המשלוח שלכם נשלח.