מדריכי קנייה ברשת, טיפים, המלצות ודילים שווים מכל רחבי הגלקסיה

המדריך המלא לקנייה בגירבסט – GearBest

gearbest logo

כמו כמעט כל חנות קניות סינית ברשת גם גירבסט מציעה מגוון עצום של מוצרים איכותיים במחירים זולים מאוד, כל זה בשילוב עם שילוח לישראל – הפכה אותה לפופולרית מאוד כאן בארץ.
גירבסט היא חנות אחת המחזיקה בכל המוצרים שלה, וחלק מהיתרונות בכך בין היתר הם שההתנהלות מולם קלה יותר במיקרה של בעיה במוצר/משלוח וכו', וכן פיקוח על מלאי ואיכות המוצרים.

במדריך הקנייה בגירבסט שלפניכם תוכלו לקבל מידע רב בין היתר על איך לקנות בגירבסט, קופונים ומבצעים, נקודות וארנק גירבסט, משלוחים, אחריות ושירות, ועוד…

קצת על גירבסט...

גירבסט (GearBest) היא חנות קניות סינית ברשת מהפופולריות בעולם המוכרת מוצרי אלקטרוניקה, גאדג'טים אופנה ועוד לכל רחבי העולם. בחנות תוכלו למצוא המון מוצרים איכותיים במחירים זולים מאוד מה שהופך את החנות לפופולרית מאוד בישראל ובעולם.

היתרונות של גירבסט

  • מגוון עצום של מוצרים במחירים זולים
  • מבצעים וקופונים חדשים המתעדכנים באופן שוטף
  • מגוון עצום של מוצרים איכותיים ומקוריים
  • אספקת משלוחים יחסית מהירה לישראל
  • חנות אחת המחזיקה בכל המלאי שלה לעומת אתרי קניות אחרים כמו עליאקספרס, איביי וכו'
  • מוכרת מותגים עולמיים בין היתר: XIAOMI, HUAWEI, ONEPLUS, LENOVO, ASUS ועוד ועוד…
מחפשים נושא מסויים? תוכלו לקפוץ ישר אליו:

תוכן עניינים

מתחילים...

אז איך נרשמים?

כנסו לגירבסט ובתפריט הניווט למעלה מצד ימין העבירו את העכבר מעל "Sign In" ולאחר מכן לחצו על "Register" כדי לעבור לדף ההרשמה.

מלאו את הפרטים הנדרשים בדף ההרשמה.

תוכלו להירשם גם דרך חשבון הפייסבוק/גוגל שלכם דרך הכפתורים למטה.

במידה ובחרתם בדרך הרגילה – מלאו את הפרטים, ובמידה ומאשרים את החוקים והתנאים של גירבסט סמנו "I agree", לחצו על "Register" לאישור ההרשמה, ולאחר מכן יהיה עליכם לאשר את החשבון במייל.
זהו נרשמתם, איזה כיף! אתם מוכנים להתחיל לקנות!

איך קונים בגירבסט?

תפריט הניווט

כדי לחפש מוצרים יש להזין בשורת החיפוש את שם המוצר/המותג או מילות מפתח שתרצו ושורת החיפוש תשלים ותציע לכם מוצרים, מילות מפתח דומות, קטגוריות ועוד.

תוכלו לראות את כל הקטגוריות ותתי הקטגוריות של המוצרים השונים באתר ע"י רשימת כל הקטגוריות משמאל. כך תוכלו להגיע ישירות לקטגוריית המוצרים בה אתם מעוניינים לצפות.

אני רוצה להזמין מוצר, מה לעשות?

חפשו את המוצר שאתם מעוניינים בו דרך שורת החיפוש או כנסו ללינק ישיר אליו.

בהמשך למטה תוכלו לראות פרטים מורחבים על המוצר בין היתר: סרטונים ותמונות של המוצר, מפרט טכני, ביקורות וציונים על המוצר ועוד.

לחצו על "Add to Cart" כדי להוסיף את המוצר לעגלת הקניות שלכם.

לאחר מכן לחצו על "View My Cart" או על אייקון העגלה מימין לתפריט הניווט כדי להגיע לעגלת הקניות שלכם.

בדף עגלת הקניות שלכם תוכלו לצפות במוצר/מוצרים שהועברו לעגלה ותוכלו גם לשנות כמויות ועוד. להמשך הזמנה לחצו על "Check Out".

בדף הבא תוכלו לבחור את אופן השילוח, להשתמש בקודי הנחה, להשתמש בנקודות גירבסט שצברתם, לעשות ביטוח חבילה – "Shipping Guarantee" (מסומן אוטומטית – מומלץ להוריד, אין בכך צורך במידה ומשלמים עם פייפאל) ועוד.

עוד נקודות חשובות לפני שמזמינים...

באיזה מטבע כדאי לי להשתמש?

כשקונים באינטרנט מומלץ לרוב לקנות במטבע המקומי של האתר. למה?

לרוב יחס ההמרה למטבע אחר מהמטבע המקומי באתרי הקניות ברשת – גבוה יותר מהיחס למטבע המקומי, וכך יוצא שאנו משלמים יותר על המוצרים. מומלץ לבדוק את שער ההמרה של חברת כרטיס האשראי/חשבון הפייפאל בו אתם משתמשים לתשלום – שנע בדר"כ בין 2.3%-3%.

שער ההמרה/עמלות המרה של חברות אשראי שונות: לאומי קארדישראכרטויזה כאל.

במיקרה של גירבסט לפעמים כדאי לקנות בשקל, לפעמים בדולר – אך לרוב ההפרשים קטנים מאוד אם בכלל.  

בכל מיקרה, בדקו את שער ההמרה באמצעי התשלום בו בחרתם לשלם איתו ולאחר מכן, החליפו את המטבע באתר לדולר ע"י לחיצה מימין לתפריט הניווט על "Ship to Israel/ILS" או מדולר לשקל על "Ship to Israel/USD".
בידקו את עלות ההזמנה בדולר בתוספת שער ההמרה של הכרטיס איתו אתם משלמים, ותראו בהתאם למה שיוצא מה משתלם לכם יותר.

משלוחים

בגירבסט תוכלו לרוב לבחור בין כמה אופציות שילוח:

דואר רשום – Registered Air Mail: מומלץ לבחור בו אלא אם כן אתם רוצים משלוח מהיר. מומלץ לבחור בדואר אזרבייג'ן, אך לעיתים האופציה הזאת אינה קיימת ואפשרויות כמו שוויץ, סינגפור ואחרות יהיו טובות גם כן. באופציה זו תקבלו מס' מעקב כך שתוכלו לעקוב אחר החבילה בדרכה לארץ.

דואר לא רשום – Unregistered Air Mail: לא מומלץ לבחור, אין מס' מעקב – המשלוח יכול להיעלם כלא היה.

משלוח מהיר – Priority Line/Israel Express/Israel Line/Israel Priority Mail:

  •  Israel Line/Israel Priority Mail, Cheetah (דרך צ'יטה)- אופציית משלוחים חדשה יחסית בגירבסט (מאפריל 18) דרך חברת השליחויות צ'יטה.
    באופציית Israel Line תקבלו את המשלוח עד הבית, ואילו ב- Israel Priority Mail תקבלו את המשלוח לנקודות איסוף של צ'יטה הקרובות לביתכם.
    אופציות השילוח דרך צ'יטה מומלצות במידה ורוצים שילוח מהיר.

  •  Israel Express, Exelotתקבלו את המשלוח עד הבית.  במידה והולכים על אופציית המשלוח המהיר – זו עוד אחת מהאופציות המומלצות יותר לשילוח מהיר.

משלוח מהיר – Expedited Shipping דרך DHL או EMS: מהיר אך יקר יחסית לשאר, לכן לרוב לא משתלם לבחור באופציה הזאת.

שימו לב כי חלק מהמוצרים עלולים להיות מעוכבים במכס על ידי משרד התקשורת בין היתר רחפנים, סטרימרים, מוצרים אלחוטיים ועוד. שימו לב לפני שקונים מוצר כזה לבדוק אם הוא בעייתי מבחינה התדרים האלחוטיים שבו. במיקרה שאכן עוכב – תצטרכו לשלוח בקשה לשחרור המוצר בעזרת טופס מיוחד למשרד התקשורת. במידה ותקבלו אישור, תוכלו לשחררו מהמכס.

נקודות גירבסט (GB Points)

לאחר כל הזמנה בגירבסט אתם צוברים נקודות שאיתם תוכלו להוזיל את ההזמנות הבאות שלכם. בכל הזמנה אתם צוברים מס' נקודות שונה בהתאם לסכום ההזמנה, וכל שימוש של 50 נקודות = דולר חיסכון.
תוכלו לממש את הנקודות עד 30% מעלות ההזמנה, ותצטרכו לצבור מינימום של 50 נקודות כדי לממש אותן.
כמו כן שימו לב כי אם אתם משתמשים בקופונים או במוצרי Flash Sale/Special Offers וכדומה (לפי מדיניות גירבסט) אינכם יכולים להשתמש בנוסף גם בנקודות שלכם.

תוכלו לקבל נקודות בכל מיני דרכים נוספות, בין היתר: הרשמה לאתר, כתיבת ביקורות עם תמונות/סרטונים של המוצר/ים שרכשתם, הרשמה לרשימת התפוצה של גירבסט ועוד.

ארנק גירבסט (GB Wallet)

לפעמים כאשר ביטלתם הזמנה או הייתה תקלה מסויימת עם ההזמנה/משלוח, תוכלו לקבל את הפיצוי הכספי לתוך ארנק גירבסט איתו תוכלו לשלם על מוצרים באתר.
במידה והוצע לכם פיצוי, ואתם קונים הרבה בגירבסט תוכלו לבחור באופצייה זו ולרוב גם תקבלו בונוס של נקודות גירבסט (GB Points).
אני אישית חושב שעדיף לכם לקבל את הפיצוי בחזרה לחשבון האשראי/פייפאל.

אי הגעה לתקרת הפטור ממע"מ של עד 75$

במידה ואתם חוששים שאתם קרובים והמחיר שבחרתם להציג באתר הוא בש"ח, תוכלו להחליף את המטבע לדולר ולבדוק אם אתם עוברים. מומלץ במיקרה של קירבה ל-75$ לשלם בדולר – שלא ייקרה מצב שבו שער המטבע ישתנה בעת הבדיקה במכס (במידה ותיהיה) ותצטרכו לשלם מע"מ ועמלות בגלל שחרגתם מתקרת הפטור ממש בקצת.

פיצול חבילות

במידה ואתם רוצים להזמין מוצרים שונים שהסכום הכולל שלהם מעל 75$ – מומלץ לפצל את החבילות כאשר לאחר הפיצול הסכום של כל אחת מהחבילות יהיה פחות מ-75$ (תקרת הפטור ממע"מ) – ובכך להימנע מתשלום מע"מ ועמלות נוספות.

שימו לב כי על פי רשות המיסים: "שתי חבילות או יותר שישלחו מאותו ספק לאותו לקוח בהפרש של עד 72 שעות ייחשבו כמשלוח אחד שפוצל, ומסי היבוא יחושבו לפי ערכם הכולל של כל הטובין ביחד". מומלץ לחכות 72 שעות לפחות בין הזמנת חבילה לחבילה הבאה מאותו אתר/חנות/ספק כדי למנוע תסריט שבו תשלמו מיסים על כל החבילות ביחד. גם אם לעיתים המשלוח אינו נתפס במכס – אין לדעת מה יהיה וחבל שתשלמו סתם.

אמצעי תשלום בגירבסט

בגירבסט תוכלו לשלם עם חשבון הפייפאל שלכם, או עם כרטיס האשראי. כמובן תמיד מומלץ לשלם עם פייפאל, הדרך הקלה והבטוחה ביותר. אם יש בעיה במוצר, לא הגיע או כל בעיה אחרת תוכלו לדבר בנוסף לשירות הלקוחות של גירבסט גם עם פייפאל ולקבל מענה ופיצוי במידה ומגיע.

שער ההמרה של פייפאל לעומת כרטיסי האשראי

לרוב שער ההמרה של פייפאל יהיה גבוה יותר משל חברת כרטיס האשראי שלכם.

במידה ובחרתם לשלם במטבע זר דרך פייפאל – מומלץ לבחור באופציית ההמרה של חברת האשראי ולא בהמרה של פייפאל.
תוכלו לעשות זאת דרך הגדרות הממשק של פייפאל, או דרך חלון התשלום ישירות כך:

לחצו על "הצג אפשרויות המרה".

paypal change currency

לאחר מכן בחרו ב"המרה באמצעות מנפיק כרטיס האשראי" ו"מסכים" לאישור.

paypal change currency

המשך הזמנה

למעבר לדף התשלום לחצו מימין למטה על "Place Order".

לאחר שמילאתם את פרטי התשלום, לאישור ההזמנה לחצו על "Pay Now" ובכך סיימתם את תהליך ההזמנה, ברכות!
לאחר ההזמנה, תקבלו אישור הזמנה במייל ולאחר שהמשלוח יישלח, תקבלו במייל את מס' המעקב למשלוח (אם יש כמובן – בהתאם לאופציית השילוח שבחרתם).

תוכלו לעקוב אחר החבילה גם בדף ההזמנות ("My Orders") שם תוכלו לראות פרטים על כל ההזמנות שלכם, לראות את סטטוס ההזמנות ולעקוב אחריהם בעזרת מס' המעקב אם קיבלתם.

ביטול הזמנה

במידה ואתם רוצים לבטל את ההזמנה שהזמנתם זה עתה – תוכלו לבטל אותה דרך דף ההזמנות (My Orders). כל עוד ההזמנה לא נשלחה תוכלו לבטל אותה, אך במידה וכן לא תוכלו כבר לבטל אותה.

אחריות

גירבסט מספקת לרוב אחריות של שנה על המוצרים, אלא אם כן יצויין לכם אחרת בדף המוצר. תוכלו לקרוא עוד על האחריות ומה היא כוללת כאן.
במידה ואינכם בטוחים – תוכלו תמיד ליצור איתם קשר לקבלת מידע נוסף אודות האחריות ומה היא כוללת.

החזרות

במידה ואינכם רוצים את המוצר שהזמנתם תוכלו להחזירו עד 30 יום מרגע קבלתו באריזה המקורית ולא פתוח/משומש, ובמידה והמוצר פגום תוכלו להחזירו עד 45 יום מקבלתו. בכל מיקרה – יש ליצור קשר עם שירות הלקוחות של גירבסט לקבלת הנחיות נוספות.
תוכלו לקרוא עוד על מדיניות ההחזרות של גירבסט ומה היא כוללת כאן.
שימו לב כי לרוב בשני המיקרים עלויות השילוח יהיו עליכם.

במידה ושילמתם בפייפאל תוכלו להשתמש בשירות "יש דרך חזרה"- תוכלו להחזיר מוצרים חזרה לגירבסט ולקבל החזר על עלויות השילוח חזור עד 120 ש"ח לכל בקשת החזר.
שימו לב כי תוכלו להשתמש בשירות תוך 30 יום מרגע שליחת המוצר חזרה, ועד 12 פעמים בשנה קלנדרית.
לעוד פרטים על מדיניות ותנאי השירות לחצו כאן.

שירות לקוחות ויצירת קשר עם גירבסט

שירות הלקוחות של גירבסט בסה"כ טוב. לא הכי טוב שיש (בהשוואה לאסוס, אמזון וכו') – אך עם זאת הם באמת משתדלים להיות טובים ולהשתפר עם הזמן. לי אישית יצא לקבל שירות מצויין מהם בעזרת יצירת קשר בצ'אט התמיכה באתר שאחריו קיבלתי את הפיצוי שהגיע לי.
ברחבי הרשת שמעתי על הרבה מקרים בהם אנשים יצאו מרוצים ולעיתים גם פחות מרוצים, כך שלצמצום בעיות כאלה ואחרות מומלץ לבדוק על כל הפרטים השונים של המוצר, משלוח וכו'.
תוכלו ליצור עם גירבסט קשר בדרכים הבאות:
1. בעזרת הצ'אט באתר שפועל 24/7
2. לפתוח Ticket באתר
3. דרך הצ'אט בעמוד הפייסבוק

חברות השילוח - יצירת קשר ומעקב משלוחים

לאחר שהמשלוח נשלח, תקבלו עדכון על כך במייל כולל את מס' המעקב של המשלוח (במידה ובחרתם באופצייה הכוללת מס' מעקב).
במידה ובחרתם בדואר רשום תוכלו לעקוב אחר המשלוח ב-17track. אם נתקלתם בבעיות של חוסר עדכון ממושך, תוכלו תמיד ליצור קשר עם גירבסט ולשאול מה קורה עם המשלוח.

במידה ובחרתם בשילוח מהיר תוכלו ליצור קשר ולעקוב אחר המשלוח באתרי חברות השילוח השונות:

  1. אתר Exelot
  2. אתר GCX
  3. אתר DHL
  4. אתר צ'יטה